»

E3 2023 odpovedan

Slo-Tech - ESA in ReedPop sta sporočila, da je spričo odpovedi najpomembnejših igričarskih založnikov tudi letošnji sejem E3 splaval po vodi; ne bo ga niti v digitalni obliki.

Igričarski sejem Electronic Entertainment Expo (E3) se nikakor ne more pobrati po odpovedih, ki jih je v preteklih treh letih povzročila pandemija covida-19 - zadnji dogodek v klasični obliki se je odvil leta 2019, medtem ko je imel predlani vsaj digitalno različico. Na začetku leta je še kazalo, da bomo v maniri mnogih drugih sejmov, ki so se uspeli vrniti v stare tirnice, vnovič tudi E3 videli v spodobni obliki. Toda februarja so se vsa tri glavna konzolna podjetja - Nintendo, Sony in Microsoft - sodelovanju dokončno odrekla, nato pa je šlo le še navzdol, saj sta sejmu hrbet marca obrnila še Sega in pa Ubisoft, ki bo imel 12. junija samostojno predstavitev. Tako so v Entertainment Software Associationu in prireditelju ReedPopu prišli do sklepa, da dogodek, ki naj bi se sicer odvil med 13. in 16. junijem, nima več...

13 komentarjev

Google bo ukinil platformo za igre Stadia

Slo-Tech - Google je sporočil, da bo 18. januarja prihodnje leto ukinil storitev Stadia. Storitev, ki je omogočala igranje iger v oblaku, je bila že nekaj mesecev na seznamu za odstrel, saj se je število novih iger zmanjševalo, podjetje pa je zaprlo svoje studie za razvoj iger. Čeprav je Google še poleti zatrjeval, da Stadia ostaja, se to ne bo zgodilo. Podpredsednik Stadie Phil Harrison je v objavi za javnost zapisal, da storitev med uporabniki ni dosegla priljubljenosti, ki jo je Google želel, zato jo bodo kljub izdatni tehnološki podpori ugasnili.

V praksi to pomeni, da bodo do 18. januarja skoraj vse igre delovale kot doslej. Sredi januarja bodo začeli vračila denarja za nakupe strojne opreme (Stadia Controller, Founders Edition, Premiere Edition itd.) v Google Storu in programske opreme (igre, dodatki) v Stadia Store. Strojne opreme večinoma ne bo treba fizično vrniti. Naročnine na Stadia Pro ne bodo del vračil, se pa pretečene naročnine odslej ne bodo več podaljševale (bo pa naročnikom...

23 komentarjev

Xbox Cloud Gaming prihaja na Samsungove televizorje

Xbox News - Pri Microsoftu so naznanili prvo serijo naprav, ki bodo videle aplikacijo za pretočno igranje Xbox TV: to so najnovejši Samsungovi televizorji.

Pričenja se živahen teden dogodkov z igričarskimi najavami, ki naj bi zapolnile praznino, nastalo po odpovedi letošnjega sejma E3. Pred nedeljskim prikazom prihajajočih iger iz Microsofta so v Redmondu razgrnili nekatere strateške namere in tehnične novosti. Po tem, ko so lani najavili nativno aplikacijo za pretočno igranje na televizorjih, Xbox TV, so tokrat pojasnili, da jo bomo prvič lahko preizkusili konec tega meseca, in sicer na "letošnjih" Samsungovih pametnih TV napravah ter monitorjih. Če in kdaj se bo zmogljivost razširila na starejše generacije naprav, še ne vemo. Za dostop do Microsoftovega igričarskega oblaka bo potrebna naročnina Game Pass Ultimate, razen pri peščici izjem, kot je Fortnite. Storitev bo dosegljiva v 28 državah, po novem tudi Argentini in Novi Zelandiji; poleg pa še vedno ne bo Slovenije, ker nas v Redmondu,...

4 komentarji

E3 2022 odpade

vir: Axios
Axios - Kljub umirjanju pandemičnih razmer so iz organizacije ESA sporočili, da igričarski sejem E3 letos v celoti odpade in ga ne bo niti v digitalni obliki.

Omikronski val je bil, upajmo, zadnje veliko poglavje pandemije covida-19 na Zahodu, kjer se razmere kljub občasnim lokalnim skokom okužb umirjajo. Z delno normalizacijo epidemioloških razmer se vračajo tudi reči, za katere smo bili v preteklih dveh letih prikrajšani, na primer stvarni sejemski dogodki. Tako je Game Developers Conference (GDC) konec prejšnjega meseca potekal v hibridni obliki, z 12.000 fizičnimi obiskovalci in še 5000 udeleženci prek spleta. Digitalno različico junijskega igričarskega sejma Electronic Entertainment Expo (E3) so januarja napovedali tudi pri Entertainment Software Associationu (ESA). Konec tedna je postalo očitno, da ne bo niti te; so pa organizatorji hkrati obljubili hibriden dogodek za prihodnje leto.

E3 je bil tudi leta 2020 odpovedan, medtem ko so lani uprizorili spletno izvedenko. Kaj je vzrok...

4 komentarji

Netflix zagnal igričarsko ponudbo

Netflix - Po več mesecih preizkušanja so pri Netflixu lansirali prvih pet iger, s katerimi svoj repertoar vsebin širijo še na interaktivno digitalno zabavo. Zaenkrat še ne gre za pravi servis za pretočno igranje, temveč zgolj dodatek k obstoječi ponudbi.

Letošnjega julija so pri Netflixu objavili, da svojo dejavnost razširjajo tudi na področje iger. Ker gre za največjega ponudnika videa na zahtevo, je novica sprožila kar dosti vznemirjenja, poleg pa so privabili tudi nekdanjega Electronic Artsovega menedžerja Mika Verduja. Toda pri podjetju so sami kmalu pomirili, da zaenkrat še ne nameravajo lansirati gromozanskega servisa za pretočno igranje, kot sta Googlova Stadia in Amazonova Luna, temveč ciljajo na nekaj v smeri Applove posrečene storitve Arcade. Se pravi, igre bodo preprosto dodaten del ponudbe v okviru Netflixovih naročnin, v vlogi založnika in producenta pa bodo imeli tudi lastno vejo razvoja. Za namen slednje so septembra prevzeli studio Night School, ki ga poznamo po avanturi...

0 komentarjev

Kateri so vzroki za težave igričarskega servisa Stadia?

Slo-Tech - Bloomberg in Wired sta v petek objavila preiskovalni poročili o notranjem delovanju Googlovega oddelka Stadia, ki razkrivata nekaj razlogov za to, da storitvi za pretočno igranje ni uspelo upravičiti vseh pričakovanj, ki so nastala po predlanski bučni najavi.

Ko so na pomlad pred dvema letoma v Googlu najavili storitev za pretočno igranje Stadia, so ustvarili sliko zelo odločno zastavljenega projekta, s katerim so nameravali igranje iz oblaka po desetletju bolj ali manj uspešnih poskusov drugod po svetu naposled postaviti na samo čelo industrije. Glede na to, da se je tega naposled lotil eden največjih med tehnološkimi velikani, ki ima na voljo zmogljivo internetno hrbtenico, so bila pričakovanja velika. Toda lansiranje je bilo za mnoge zanesenjake dokajšnje razočaranje, saj je bila storitev videti kot beta test, pri čemer je bila kvaliteta prenosa podatkov pravzaprav še najmanjši problem. Podjetje si je privoščilo precej nerodnosti v odnosu s strankami, kot so neizpolnjene...

14 komentarjev

Google se odreka razvijanju lastnih iger za Stadio

vir: Google
Google - Iz Googla je prišla novica, da so obema studijema, ki so ju ustanovili za razvoj iger za svoj pretočni igričarski servis Stadia, šteti dnevi. Na samo pretočno storitev to na kratki rok ne bo imelo vpliva, a dolgoročno pomeni pomembno preusmeritev Googlovih prioritet.

Ko so v Googlu predlani pompozno naznanili storitev za pretočno igranje Stadia, so zarisali širokopotezen načrt razvoja naslednje stopnje igričarjenja, ki bo bo po njihovem potekala v oblaku in nam pošiljala igre na vse mogoče naprave, ob vsakem času in kamor koli (kjer je na voljo dovolj široka internetna pipica, to je). Notranja razvojna studia v Los Angelesu in Montrealu, ki so ju ustanovili nalašč za razvoj lastnih naslovov, imata zato precej pomembnejšo vlogo, kot je videti na prvi pogled. Gre obenem za nekakšna raziskovalna laboratorija za inovativno izrabo oblaka v igrah - na primer za vdelavo naprednih fizikalnih simulacij ali strojno učene umetne pameti, kar bi teoretično strežniška hrbtenica omogočala -...

10 komentarjev

Utrinki s CESa

Slo-Tech - Največji letošnji sejem domače elektronike je za nami in kot vselej je bil do vrha poln bizarnih naprav, kot so v tuš vgrajen digitalni pomočnik, pametna stranišča in koši za smeti, napredne dihalne maske za pohajkovanje po indijskih in kitajskih mestih, eksoskeleti, omreženi žari in številni seksualni pripomočki - ena glavnih novic letošnjega sejma je bila namreč pompozna vrnitev erotičnih igračk, po tem ko so prireditelji lani z njihovo prepovedjo zakuhali afero. Mnogi spletni mediji so že sestavili lastne lestvice dejansko uporabnejših naprav z letošnje prireditve, tu pa je še nekaj računalniških malenkosti, ki se jih nismo lotili v preteklem tednu.

Igričarski monitorji se po videnem sodeč v več karakteristikah gibljejo proti absurdnemu. Nvidia in Asus sta predstavljala zaslon s 360-herčnim osveževanjem, namenjen tistim, ki jim niti 240 Hz "ešportni" monitorji niso dovolj. V stilu old school CS naprav gre za 24,5-palčni panel ločljivosti 1080p, za katerega bodo najboljši proji...

8 komentarjev

Google Stadia novembra s plačljivo preizkusno različico

Euro Gamer - Pri Googlu so po desni prehiteli norijo prihajajočega sejma E3 in pojasnili mnogo podrobnosti o ambicioznem servisu za pretočno igranje Stadia. Najbolj zagnani ga bodo lahko preizkusili letošnjega novembra, a bodo za to plačali 120 evrov. Takrat bo štartal v štirinajstih državah in z nekaj čez tridesetimi igrami. Naslednje leto dobi polno obliko z brezplačnim in premijskim računom.

Ko je Google marca najavil storitev za pretočno igranje Stadia, sta se v odzivih mešala navdušenje in zadržana previdnost. Obljub o hitrem poganjanju iger v oblaku, ki bi jih nato lahko igrali že na šibkih napravah, smo se pač doslej že naposlušali, pa jih še nihče ni v celoti izpolnil. Predvsem pa pri Googlu takrat niso navedli najpomembnejših podrobnosti: cene in izbora iger, na...

37 komentarjev

Znani prvi podatki o prihodnjem Playstationu

Euro Gamer - Šef razvoja konzol Playstation je razgrnil prve podrobnosti o ustroju naslednice PS4-ke, med katerimi sta najbolj zanimivi uporaba shrambe SSD in pa ohranitev fizičnih nosilcev za igre.

Sony se je letos odpovedal tradicionalni pomladanski tiskovki na sejmu E3, a da privrženci tabora Playstation ne bodo trpeli prehude informacijske suše, je poskrbel konzolni arhitekt Mark Cerny, ki je v intervjuju za Wired razkril prve podrobnosti o naslednici štirice. Zaenkrat je sicer še ne imenujejo uradno Playstation 5, a bi bilo skrajno čudno, če bi jo poimenovali kako drugače. Naprava bo zgrajena okrog AMDjevega osemjedrnega centralnega procesorja na arhitekturi Zen 2, izdelanega v 7-nanometrskem proizvodnem procesu. Tudi grafični čip bo AMDjev, na osnovi arhitekture Navi, ni pa Cerny...

51 komentarjev

Apple bučno najavil sveženj svojih storitev

Slo-Tech - Kreditna kartica, igričarski in medijski portal ter pretočna TV storitev so kratek opis novosti, s katerimi Apple po 42 letih od ustanovitve zlagoma prodira med ponudnike storitev. Vse storitve naj bi se od konkurentov razlikovale po kaki za Apple običajni dodani vrednosti, kot so obetali iz ust izvršnega direktorja Tima Cooka ves čas izlivajoči se presežniki.

In res. Jennifer Aniston, Steven Spielberg, Sofia Coppola in Oprah Winfrey so stali na odru kot garancija, da bo Apple Tv plus zares presegel ponudbo konkurence, beri Netflixa in Amazon Prime Videa, pa prihajajočega Disneya in Wallmarta, ki prav tako pripravljata podobni storitvi. Kar bomo zares vedeli šele jeseni, ko naj bi storitev začela delovati. Ponujala bo izključno samo lastne vsebine - kar je vseeno nekakšen minus glede...

73 komentarjev

Google najavil prelomno platformo za pretočno igranje Stadia

Slo-Tech - Na GDCju v San Franciscu se je že odvila najbolj pričakovana najava, saj je Google odgrnil tančico s platforme Stadia, ambicioznega servisa za pretočno igranje, ki je doslej nosil delovno ime Project Stream in bi lahko pomenil največji premik v igričarstvu v naslednjem desetletju.

Ideja "Netflixa za igre", kjer kodo namesto domače naprave poganja strežniški oblak in k nam pretaka video, je stara že skoraj dve desetletji, medtem ko so prvi zaresen tovrsten servis, OnLive, pognali leta 2010. Pa vendar pri večini igričarjev pojem pretočnega igranja še vedno sproža odpor, saj kvaliteta izvedbe doslej še ni dosegla ravni, ki bi povzročila vsesplošno rabo takšnih storitev. Zamik zaradi potovanja signala do strežnika in pa skompresirana slika sta za večino še vedno...

17 komentarjev

Google vstopa v pretočno igranje s Project Streamom

Slo-Tech - Google je najavil Project Stream, servis za pretočno igranje iger kar skozi brskalnik Chrome.

Poganjanje iger v oblaku je prehodilo že zajetno trnovo pot, saj se sooča z resnimi tehničnimi izzivi. Zamik v sliki in še posebno nadzoru bo vselej večji kot na lokalni napravi, saj se fizike ne da prinašati okoli. Poleg je treba prišteti obvezno kompresijo slike in pa potrebo po novih načinih trženja iger, kot je najem. Ni nenavadno, da eden pionirjev na tem področju, razvpiti servis OnLive, ni uspel in je pred tremi leti ugasnil. Po drugi strani ima Sony s storitvijo Playstation Now več uspeha in tudi Nintendo na Japonskem preizkuša podobno tehnologijo na konzoli Switch.

Zdaj se je namenil val pretakanja vsebin zajahati še Google in naznanil blazno originalno...

9 komentarjev

Na Android prihaja Minecraft

Android Central - Razvijalski studio Mojang, ki razvija zelo zanimivo igro Minecraft, je uradno napovedal različico igre za Android in jo tudi že pokazal v gibljivi sliki. Podrobneje jo bodo predstavili na prihajajočem igričarskem sejmu E3, ki se bo med 7. in 9. junijem dogajal v Los Angelesu, bo pa Minecraft za Android ob izidu obenem prva ekskluziva za Sony Ericssonov mobilnik Xperia Play. Prva različica bo torej prirejena za delovala z Xperiinimi fizičnimi gumbi, namenjenih prav igranju iger. Kasneje, še pred koncem leta, bosta sledili različici tudi za ostale naprave z Androidom kot tudi za platformo iOS. Podatke o ceni ter o obdobju ekskluzivnosti za Xperio Play bomo najverjetneje izvedeli na sejmu E3, saj zaenkrat ti podatki še niso znani.



Za...

16 komentarjev