»

Amazon razmišlja o pretočni storitvi z oglasi

The Wall Street Journal - Amazon namerava slediti Netflixu in uvesti cenejšo verzijo svoje pretočne storitve Prime Video, piše The Wall Street Journal. Za zdaj ni še nič gotovega, saj so pogovori v začetni fazi, a naj bi bil Amazonov interes velik. Razlogov ima veliko.

Čeprav so v podjetju težki časi, zaradi česar so nedavno odpustili več deset tisoč ljudi, ostaja oglaševanje pomembna svetla točka. Če želi Amazon več prihodkov, mora prodati več oglasov, po možnosti pa pridobiti še kakšnega naročnika, zlasti iz demografske skupine, ki se tega trenutno ne privošči. Navsezadnje je Amazon v prvem letošnjem kvartalu samo z oglasi zaslužil 9,5 milijarde dolarjev, kar je petino več kot v enakem obdobju lani. S tem je tretji največji igralec na trgu, takoj za Googlom in Meto (Facebook). In to kljub temu, da ima še ogromen trg, kamor ni posegal - v izvirne serije in filme.

Oglaševalci so po neuradnih podatkih prav tako naklonjeni uvedbi cenejše, z oglasi podprte verzije pretočnih storitev. Na platformi Prime Video...

2 komentarja

Netflix znižal cene v manj razvitih državah, tudi Sloveniji

engadget - Potem ko je Netflix lani najavil novo, cenejšo verzijo z oglasi, nekoliko manjšim naborom vsebin in nekaj omejitvami, letos pa začel še odločen boj zoper deljenje gesel, so danes znižali cene paketov v manj razvitih državah. Znižanja segajo vse do polovice, opazno pa je tudi v Sloveniji.

Netflix Basic bo po novem stal pet evrov mesečno, Standard osem evrov mesečno in Premium 10 evrov mesečno. Pred tem je stal Basic osem evrov mesečno, Standard 10 evrov mesečno in Premium 12 evrov mesečno. Paketa Netflix Basic with Ads ni bilo in ga tudi sedaj še ne bo. Pocenitev sicer ni omejena le na Slovenijo, temveč obsega približno 30 držav, med njimi v Evropi Hrvaško in Bolgarijo, sicer pa še Bližnji vzhod, Latinsko Ameriko in Azijo. Znižanja cen pretočnih storitev doslej nismo bili navajeni ne pri Netflixu ne pri konkurenci. Še januarja je Netflixov direktor dejal, da je povpraševanje po njihovih storitvah zelo neelastično in da bodo iskali trge, kjer lahko cene povišajo, da bi lahko vlagali...

141 komentarjev

Netflix dobiva cenejšo verzijo z oglasi

Slo-Tech - Pred nekaj leti bi si težko predstavljali, a Netflix vendarle dobiva plačljivo verzijo z oglasi. Operativni direktor Greg Peters je danes sporočil, da bodo 3. novembra na nekaterih zahodnih trgih začeli tržiti verzijo Basic with Ads. Stala bo sedem dolarjev na mesec in bo na voljo v Avstraliji, Braziliji, Franciji, Italiji, na Japonskem, Južni Koreji, Kanadi, Mehiki, Nemčiji, Španiji, Veliki Britaniji in ZDA. Preostale tri plačljive verzije brez oglasov (Basic, Standard, Premium za 10, 15 in 20 dolarjev mesečno) ostajajo.

Cenejša verzija bo torej imela oglase. Netflix zatrjuje, da jih bo za 4-5 minut na uro, posamezni ne bo trajal več kot pol minute, predvajali pa se bodo pred in med vsebino. Poleg tega bo najvišja ločljivost omejena na 720p (tudi Basic, ki je doslej podpiral 480p), približno 10 odstotkov vsebin pa ne bo na voljo. Basic with Ads bo na voljo le na eni napravi hkrati (podobno kot Basic). Zaradi oglasov tudi ne bo možno vsebin prenesti lokalno za poznejši ogled brez internetne povezave. Ni še jasno, katerih vsebin na cenejši različici ne bo, se bo pa kot običajno to prilagajalo regionalni verziji.

Pretočne vsebine z oglasi že ponujata Hulu (7 dolarjev) in Disney (8 dolarjev).

49 komentarjev

Pretočne televizijske storitve čedalje priljubljenejše, a ljudje izbirčnejši

Slo-Tech - Če so ZDA zgodnji znanilec trendov, se tudi televizija seli na splet k ponudnikom pretočnih vsebin. Minuli mesec so uporabniki prvikrat več gledali ponudnike pretočnih storitev (34,8 %) kakor kabelsko televizijo (34,4 %). Hkrati se povečuje tudi absolutna količina časa, ki ga preživijo pred televizijskimi sprejemniki. Julija so gledali 190 milijard minut pretočnih storitev, kar je približno 20 minut na osebo na dan. To je več kot aprila 2020, ko je bil zaradi vsesplošnih karanten in zaprtij dosežen dosedanji rekord. Ljudje torej čedalje več gledajo televizijo - v enem izmed formatov.

Po drugi strani pa se Netflix sooča s padcem števila naročnikov. To se jim je letos zgodilo že dve četrtletji zapovrstjo, kar negativno vpliva na prihodke in dobiček. Netflix kot enega glavnih problemov vidi deljenje gesel, kar bodo sedaj prepovedali oziroma dodatno zaračunali. Obeta pa se tudi z oglasi podprta verzija, ki naj bi bila brezplačna. Ta bo zaživela prihodnje leto in bo omejena, saj na...

21 komentarjev

Prihaja YouTube brez oglasov, a ne zastonj

Bloomberg - Google pripravlja naročniško verzijo YouTube, ki ne bo imela oglasov, a bo po drugi strani plačljiva, piše Bloomberg. Sklicujejo se na obvestilo, ki ga je Google poslal ustvarjalcem vsebin, torej studiem in založnikom. Z uvedbo plačljivega naročniškega modela želijo konkurirati Netflixu, Huluju, Rdiu, Spotifyju, HBO Now in podobnim storitvam za streaming. To je nujno, saj je njegov delež z 19 odstotkov leta 2013 lani upadel na 14 odstotkov, če merimo internetni promet zaradi streaminga.

Spomnimo, da je Google že novembra začel ponujati plačljivi YouTube Music Key, ki za 10 dolarjev mesečno ponuja neomejen in z oglasi neobremenjen dostop do Google Play Musica, pri čemer končno podpira tudi poslušanje v ozadju na mobilnih napravah ter poslušanje brez povezave (offline caching). Prav...

19 komentarjev

Microsoft udaril po botnetu Citadel

Microsoft - Microsoft v sodelovanju z ostalimi podjetji in organi pregona redno uničuje botnete na internetu. To pot so uničili že sedmega, in sicer so razbili široko omrežje okuženih računalnikov, ki jih je napadel Citadel. Kot sporočajo iz Redmonda, so prekinili povezave med več kot 1600 podomrežji okuženih računalnikov in razbili sistem, ki je ukradel več kot pol milijarde dolarjev.

Zlobna koda z imenom Citadel se je po internetu širila že od leta 2011. Gre za potomca zloglasnega botneta Zeus, katerega izvorna koda je na internet pricurljala leta 2011. To so hitro izkoristile hudodelske družbe, ki so si jo prilagodile in ustvarile svoje verzije. Gre za precej specializiran kos programske...

5 komentarjev

Delo in drugi slovenski časniki uvajajo plačljivi dostop

Slo-Tech - Danes so v slovenskem dnevniku Delo najavili skorajšnjo uvedbo plačljivega dostopa do vsebin, ki bo osnovan na slovaškem modelu. Tam so projekt Piano uvedli lanskega maja, o čemer smo obširno pisali. Bistvo sistema Piano je povezava več časnikov pod skupni plačljivi zid, tako da bralcem svoje vsebine ponujajo po plačilu enotne naročnine, ki zajema dostop do vseh povezanih medijev. Prihodki se nato delijo sodelujočim medijem sorazmerno s časom, ki ga uporabniki na njihovih podstraneh prebijejo.

V Sloveniji bo sistem Piano začel delovati v ponedeljek, 16. januarja. Vanj bosta povezana Delo in Slovenske novice, bržkone pa tudi Dnevnik, Večer, Žurnal24, Primorske novice, Dolenjski list,...

332 komentarjev

Google dodal iskanje po bralni ravni zahtevnosti

vir: Google
Google - Google je ta teden v svoj iskalnik vključil novo funkcionalnost pri razvrščanju in prikazu zadetkov. Pri naprednem iskanju je namreč odslej na voljo možnost izbire Bralne ravni (reading level), kjer se lahko uporabnik odloči, da Google bodisi zgolj zadetkom pripiše zahtevnostni nivo bodisi jih že pred prikazom filtrira glede na izbrano zahtevnost.

Strani so glede na vsebino razvrščene v tri kakovostne razrede: osnovni (basic), srednje zahtevni (intermediate) in zahtevni (advanced). Wikipedija, recimo, pade v drugega, revija Nature pa v tretjega. Tako lahko učitelj informatike v srednji šoli dijakom priporoči iskanju po prvih dveh nivojih, medtem ko je za iskanje literature za diplomsko nalogo primeren tretji.

Zanimiva pa je...

10 komentarjev