»

Avtonomna vozila bodo svetila turkizno

Slo-Tech - Z razmahom avtonomnih vozil se pojavlja potreba po označevanju vozil, kadar vozijo brez človeškega nadzora. Oblasti v Kaliforniji in Nevadi so Mercedes-Benzu odobrile uporabo nove barve zadnjih luči, s katerimi bodo vozila sporočala, da so v avtonomnem načinu delovanja. Zadnje luči bodo v teh primerih svetile turkizno, ko bo vključen avtopilot tretje stopnje.

Gre za sistem Drive Pilot v Mercedesovih vozilih, ki sodi v tretjo stopnjo avtonomne vožnje, kar je oznaka za pogojno avtomatizirano krmiljenje. Vozila te generacije dejansko vozijo sama, a še vedno potrebujejo človeka, ki v kritični situaciji lahko prevzame nadzor. Avtonomna vožnja je na voljo le v omejenih razmerah, pri Drive Pilotu le pri hitrostih do 65 kilometrov na uro. To je potrebno, ker le tako lahko človek dovolj hitro prevzame nadzor, kadar gre kaj narobe. Sistem sicer ni nov, saj ga v takšni ali drugačni obliki proizvajalci testirajo že šest let.

Tukrizna osvetlitev je zadnji v vrsti predlogov, kako jasno...

44 komentarjev

Kupci novih Teslinih poltovornjakov jih eno leto ne bodo smeli prodati

Slo-Tech - Kupci novega poltovornjaka Cybertruck, ki ga po vsem pompu že nestrpno pričakujemo s Teslinega tekočega traka, se bodo z njim vsaj za leto dni res poročili. Še pred splavitvijo, ki jo napovedujejo za 30. november, so v javnost prišli precej edinstveni pogoji nakupa, ki bi jih bolj pripisali kakšni programski opremi. Tesla v pogojih izrecno prepoveduje odsvojitev vozila v prvem letu lastništva.

Kdor bi želel vozilo prodati, mora imeti za to upravičene razloge, prav tako pa ga mora najprej ponuditi koncernu. Šele nato ga lahko proda tudi sam, če dobi od podjetja pisno dovoljenje. Tesla bo vozila odkupovala po prodajni ceni, zmanjšani za 0,25 dolarja na prevoženo milijo (0,14 evra na kilometer), obrabo in morebitne stroške potrebnih poravil.

V nasprotnem primeru kupcu grozi deaktivacija vozila na daljavo ali 50.000 dolarjev kazni ter prepoved nakupov vozil od Tesle v prihodnosti.

53 komentarjev

Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes

Slo-Tech - Nemški proizvajalec luksuznih vozil je sporočil, da bodo njegova nova vozila serije S in EQS prvi avtomobili v ZDA, ki bodo imeli certifikat za samovozeče obratovanje tretje stopnje. Funkcija se imenuje Drive Pilot in je za zdaj omejena na Nevado, kjer je Mercedes Benz pridobil certifikat. V tretjo stopnjo sodijo vozila, ki se lahko sama znajdejo in vozijo povsod, a še vedno potrebujejo človeškega voznika, ki bi v izjemnih situacijah prevzel nadzor. Če ta tega ne stori, se vozilo ustavi in pokliče pomoč. Tudi v Evropi je Mercedes Benz prehitel Teslo.

V Nevadi lahko samovozeči avtomobili vozijo po vseh javnih cestah in ne izdaja nobenih posebnih dovolilnic za njihovo uporabo. Gre za nekakšno samocertificiranje. Zato so v tej zvezi državi svoje sisteme testirali tudi drugi proizvajalci, denimo General Motor (SuperCruise), Ford (Blue Cruise) in seveda Tesla (Autopilot). Formalno so bili vsi ti sistemi druge stopnje.

Mercedesov sistem zahteva, da je voznik ves čas prisoten in da ga...

59 komentarjev

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo

Slo-Tech - Mercedes-Benz je postal prvi proizvajalec avtomobilov, ki je v Nemčiji uspel homologirati vozilo, ki ima sistem za avtonomno vožnjo tretje stopnje. Ni pa prvi na svetu, saj ga je letos prehitela Honda. Mercedesov model pa bo širše dostopen kot Hondin, ki je bil na voljo le v zbirateljski nakladi. Tesla in druga konkurenca ostaja pri drugi stopnji.

Pravzaprav bosta modela dva: razred S in EQS. Vgrajeni sistem se imenuje Drive Pilot in bo deloval do hitrosti 60 kilometrov na uro, v gostem prometu na posebej določenih avtocestah. Uporablja kombinacijo radarja, več kamer, lidarja, mikrofonov (za vozila na nujni vožnji), detektorja vlage in GNSS (satelitska navigacija). Ko je sistem vključen, je sposoben prepoznati in reagirati tudi na nepričakovane situacije, zato lahko vozniki res gledajo proč. To je bistvena razlika od sistemov druge stopnje, kjer je še vedno potrebna pozornost voznikov, da prevzamejo nadzor v kritičnih trenutkih, kar je še težje od stalne vožnje. Drive Pilot bo...

84 komentarjev

Nvidia in Mercedes-Benz razvijata avtonomna vozila

Slo-Tech - Mercedes-Benz in Nvidia sta napovedala, da bosta s skupnimi močmi do leta 2024 pripravila ustrezno tehnologijo, da bodo vozila lahko avtonomna. Podjetji sta sklenili partnerstvo, v okviru katerega razvijata ustrezno računalniško infrastrukturo in sisteme za oddaljeno nadgrajevanje programske opreme v vozilu in avtonomno vožnjo. Vozila bodo tako postala bolj podobna računalnikom, saj se bodo sproti posodabljala. Novost bo uporabljala nove Nvidiine čipe SoC (Drive AGX Orin) in naj bi bila standardni del Mercedes-Benzovih vozil že leta 2024, tako v nižjem kakor višjem razredu.

Sliši se revolucionarno, a v resnici Mercedes-Benz na tem področju caplja za konkurenco. Odkar je Tesla pokazala, da so električna vozila povsem izvedljiva prihodnost, kamor sodi tudi programska oprema in njeno nadgrajevanje, ta vlak lovijo vsi proizvajalci. Koncept avtomobila kot računalnika na kolesih, temu pravim, in ni nič novega. Takšno nenehno nadgrajevanje pa je podobno programski opremi kot naročnini,...

49 komentarjev

Uberjevi vozniki v Veliki Britaniji stavkali

vir: BBC
BBC - Danes od 13. ure je v več britanskih mestih potekala precej nenavadna stavka, saj so za 24 ur delo prekinili Uberjevi vozniki. Uporabnike Uberjeve aplikacije so pozvali k solidarnosti in neuporabi Uberjeve aplikacije v tem času, medtem pa so vozniki v Londonu, Birminghamu in Nottinghamu ugasnili svojo aplikacijo in namesto v avtomobile odšli na proteste. Sindikat IWGB (Independent Workers Union of Great Britain) oziroma njegova veja UPHD (United Private Hire Drivers) je javnost pozval, naj ne bodo stavkokazi in naj se vzdržijo prečkanja digitalne stavkovne straže, torej uporabe aplikacije.

Sindikat je od Uberja zahteval zvišanje prevoznine na dva funta na miljo (1,4 evra na kilometer), ki trenutno znaša 1,25 funta na miljo, znižanje Uberjevih provizij za 10...

0 komentarjev

Nvidia predstavila procesorje za avtonomna vozila pete stopnje

Slo-Tech - Nvidia je leta 2015 ugotovila, da bi lahko problem obdelave podatkov za samovozeče avtomobile rešili z grafičnimi procesorji, zato je tedaj predstavila platformo Drive PX. V dveh letih se je spremenilo mnogo in danes je tu že tretja verzija Drive PX Pegasus, ki podpira avtonomna vozila pete stopnje. To so vozila zadnje stopnje, ki ne potrebujejo človeške interakcije v nobenem primeru.

Eden izmed problemov avtomatizacije vožnje je potrebna računska moč, zaradi česar imajo danes najbolj avtonomni sistemi polne prtljažnike računalniških komponent. DRIVE PX Pegasus poizkuša to zmanjšati, a ne na račun zmogljivosti. Sestavljajo ga dva SoC-a Xavier, dve ločeni grafični kartici (še neimenovana modela), 16 ARM-jevskih jeder, še dve jedri iGPU Xavier...

17 komentarjev

Koga naj ubije samovozeč avtomobil?

Slo-Tech - Razcepu se približuje vlak, ki se ne more ustaviti. Na enem tiru je zvezanih pet ljudi in tja bo vlak tudi zapeljal, če ga s kretnico ne bomo preusmerili na drugi tir, kjer bo treščil le v enega človeka. To je zelo znan problem v etiki in filozofiji, ki nima enostavnega odgovora. V glavnem teoretičen problem utegne postati zelo realen, ko bodo samovozeči avtomobili postali vsakdanjost, le da se bomo spraševali, ali naj avtomobil reši voznika ali gručo ljudi. Mercedes-Benz pravi, da bo v prvi vrsti ščitil voznike.

Situacija ni tako neverjetna, kot bi se zdelo na prvi pogled. Glavni cilj vsakega algoritma za vožnjo avtomobila bo seveda pot opraviti brez žrtev in škode, a kaj če zaradi takšnega ali drugačnega razloga to ne...

229 komentarjev