»

Vandali v San Franciscu zažgali Waymov samovozeči avto

Slo-Tech - Skupina ljudi je v San Franciscu na ulici uničila avtomobil brez voznika Alphabetove družbe za avtonomno vožnjo Waymo, s čimer gre za doslej najbolj nasilen odziv do tovrstnih vozil.

Preteklo soboto zvečer po lokalnem času je v predelu Chinatown v San Franciscu skupina ljudi obstopila Waymov samovozeči avto, s čimer ga je prisilila k zaustavitvi. Sledilo je nekaj minut vse bolj drastičnih aktov vandalizma; najprej so po njem skakali in ga porisali z grafiti, sledilo je razbijanje oken, nakar je ena od oseb v avto vrgla zažigalno napravo. Nastali požar je do sicer razmeroma hitrega prihoda policije in gasilcev avto docela uničil. Tako iz Wayma kot mestnih organov so povedali, da je bil avtomobil med dogajanjem prazen, oziroma ni vozil strank, zato poškodovanih ni bilo. Zanimivo je, da vandalov očitno ni prav nič motilo dejstvo, da se je dogodek snemal z desetinami telefonov in drugih kamer - navsezadnje jih ima kopico tudi njihova avtomobilska žrtev - saj večina ni imela zakritih...

24 komentarjev

Waymov samovozeči avtomobil lažje poškodoval kolesarja

Slo-Tech - V razgretem ozračju, ki glede prihodnosti samovozečih avtomobilov vlada v San Franciscu, mediji budno spremljale vse nesreče, v katere se zapletejo. V torek ob 15.02 po lokalnem času je na križišču 17. ulice in ulice Mississippi samovozeči avtomobil Waymo trčil v kolesarja, pri čemer ga je lažje poškodoval. Nesreča se je zgodila na širokem in preglednem križišču, kjer so kolesarske steze zgolj vrisane na vozišču in niso dodatno varovane z infrastrukturo. Policija nesrečo že preiskuje.

Po dodatnih pojasnilih Waymove tiskovne predstavnice Julie Ilina se je avtonomno vozilo ustavilo na križišču, kjer imajo vozniki iz vseh smeri znak stop. Vozilo je čakalo, da križišče prevozi tovornjak, ki je zavijal. Za njim je peljal kolesar, ki ga Waymov avtomobil ni videl, ker je bil za tovornjakom. Ko ga je opazil, je silovito zavrl, a kljub temu trčil vanj. Kolesar jo je odnesel z lažjimi poškodbami in je odpeljal sam.

Čeprav se tovrstnih nezgod vsak dan zgodi na tisoče, so samovozeči...

13 komentarjev

Waymovi avtomobili nekajkrat varnejši od človeških voznikov

Slo-Tech - Waymo je izdal novo poročilo o varnosti svojih avtonomnih vozil, ki so doslej prevozila že 11,5 milijona kilometrov v prometu. Waymova vozila so na cestah v Phoenixu, San Franciscu in občasno tudi v Los Angelesu.

V vseh teh kilometrih so bila vozila udeležena v treh prometnih nesrečah s telesnimi poškodbami. Enkrat je v kraju Tempe v Arizoni (predmestje Phoenixa) Waymov avtomobil sunkovito zavrl pred vejo na cesti, kar je povzročilo nalet dveh vozil, v katerem se je poškodoval nepripet sopotnik v Waymovem vozilu. V drugem primeru je Waymo na križišču najprej pospešil, nato pa ustavil, kar je povzročilo nalet vozila, ob čemer se je sopotnik v Waymovem avtomobilov lažje poškodoval. Tudi v tretjem primeru je šlo za nalet vozila, a je to pot med vožnjo po večpasovnici vozilo z neprilagojeno hitrostjo trčilo v Waymo, ki je vozil po predpisih. To pomeni, da so zabeležili 0,24-0,36 poškodb na prevožen milijon kilometrov. V Waymu so izračunali, da se človeški vozniki v enakih pogojih -...

35 komentarjev

V bizarni nesreči avtomobil brez voznika podse ujel človeka

Slo-Tech - Čeprav so vozila brez voznika udeležena v manj prometnih nesrečah kot klasični avtomobili, se nezgodam ne morejo povsem izogniti - navsezadnje tudi niso edini prometni udeleženci. V San Franciscu se je ta teden zgodila nenavadna prometna nesreča, v kateri je samovozeči Cruise podse ujel peško, nato pa se ni premaknil.

Nezgoda se je primerila v torek zvečer ob 21.35 po lokalnem času na križišču ulic Market in Fifth. Samovozeči avtomobil in vozilo z voznikom sta na sosednjih pasovih stala pri rdeči luči in ob zeleni luči speljala v križišče. Tedaj je bila na prehodu za pešce še vedno peška, ki jo je prvo vozilo zadelo. Peška je padla pod samovozeči taksi Cruise, ki je sunkovito zavrl, a se ustavil šele nad njo. Z zadnjim kolesom je zapeljal na njeno nogo in obstal. Zaradi nesreče je Cruise obmiroval, s čimer je žensko ukleščil na tla. Situacijo so potem rešili gasilci, ki so prekrili prekrili senzorje na vozilu in priklicali nadzorni center Cruise. Operater je takoj onesposobil...

46 komentarjev

Waymo in Cruise dobila dovoljenje za taksije brez voznika v San Franciscu

Slo-Tech - Lokalne oblasti v San Franciscu so po tesnem glasovanju izdale dovoljenje, da Waymo in Cruise v San Franciscu upravljata taksije brez voznika, ki bodo komercialno vozili po mestu v vseh urah dneva. Trenutno ima Waymo v San Franciscu 200 avtonomnih taksijev, v katerih pa je moral biti ves čas človeški voznik kot rezerva. Cruise je sicer upravljal zares avtonomne taksije, a na zelo omejenem območju mesta in le med 22. in 6. uro. Sedaj teh omejitev ne bo več.

CPUC (California Public Utilities Commission) je s 3 proti 1 potrdila, da se podjetjema izda dovoljenje za vožnjo avtonomnih taksijev brez časovnih omejitev. Največji pomisleki so se nanašali na varnost, zato tudi odločitev ni bila soglasna. V Waymu so seveda nad njo vseeno navdušeni. Dodajajo, da je na čakalnem seznamu več kot 100.000 ljudi, ki želijo uporabljati novo storitev, zato pričakujejo veliko povpraševanje. Zato jo bodo odpirali postopoma.

Proti avtonomnim taksijem najbolj protestirajo taksisti ter vozniki za Uber in...

20 komentarjev

Prva žrtev Waymovih samovozečih avtomobilov je pes

Slo-Tech - Samovozeči avtomobili, s katerimi je Waymo prevozil že več kot milijonov kilometrov, so imeli prvo nesrečo, v kateri ni nastala le gmotna škoda. V rednem poročilu so zapisali, da je eno izmed vozil minuli mesec v San Franciscu povozilo psa, ki nesreče ni preživel. Waymo pravi, da je bila nezgoda neizogibna, čeprav je bil v vozilu rezervni voznik.

Avtomobil Jaguar I-Pace je vozil po ulici Toland v bližini Waymove garaže, ko je pes pritekel na cesto. Takrat je vozilo uporabljalo avtonomni način delovanja, četudi je na voznikovem sedežu sedel človek. Pes je pritekel tako nenadno izza ob cesti parkiranega vozila, da trka ni bilo možno preprečiti, so zapisali. Sistem je psa zaznal še pred trkom, a vozila ni mogel ustaviti. Človek v vozilu psa ni videl. Dodajajo, da je pes tekel "po nenavadni trajektoriji in hitro", zato vozilo ni zaviralo.

NHTSA (National Highway Traffic Association) zahteva, da proizvajalci in operaterji avtonomnih vozil poročajo o vseh nezgodah, ki se končajo s...

33 komentarjev